Go Back  Jeep Cherokee Forum > Wheeling Discussion > Trail Reports
has anyone been to fordyce or rubicon recently?? >

has anyone been to fordyce or rubicon recently??

Trail Reports Show off pictures of your recent wheeling events.

has anyone been to fordyce or rubicon recently??

Old 07-15-2012, 12:13 AM
  #1  
Junior Member
Thread Starter
 
Join Date: Jun 2012
Location: eureka
Posts: 92
Year: 1988
Model: Cherokee
Engine: 4.0
Default has anyone been to fordyce or rubicon recently??

I'm lookin into going to fordyce or rubicon trail next month. Which ones harder? Fordyce looks tougher to me... but I was wondering if anyones been there and could tell me?? Also what are the essentials for doing either of these trails... besides a lot of gas lol
cagedxj707 is offline  
Old 07-15-2012, 09:36 PM
  #2  
Member
 
youngjeeper6194's Avatar
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 138
Default

Originally Posted by cagedxj707
I'm lookin into going to fordyce or rubicon trail next month. Which ones harder? Fordyce looks tougher to me... but I was wondering if anyones been there and could tell me?? Also what are the essentials for doing either of these trails... besides a lot of gas lol
I've been passenger through both. Rubicon you can do (not easily) with a stock jeep. Fordyce is insane. But It depends on which your going to do DEFINATELY a winch and hopefully 35 inch tires lots of supplies and basically an extra jeep worth of parts
youngjeeper6194 is offline  
Old 07-16-2012, 03:05 AM
  #3  
Junior Member
Thread Starter
 
Join Date: Jun 2012
Location: eureka
Posts: 92
Year: 1988
Model: Cherokee
Engine: 4.0
Default

Well I'm at 5.5 inch lift on brandnew 33s locked rear open front and and exo cage lol. So I guess ill wait till I get my front locker and gears. I really don't wanna spend the money on a winch... and yea my buddys are going to fordyce soon I wanted to go but after watchin some videos and stuff I'm gonna hold off on it for a while. Its my dd so I'm not lookin to break the hell out of it lol.
cagedxj707 is offline  
Old 07-16-2012, 03:50 PM
  #4  
Member
 
youngjeeper6194's Avatar
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 138
Default

Originally Posted by cagedxj707
Well I'm at 5.5 inch lift on brandnew 33s locked rear open front and and exo cage lol. So I guess ill wait till I get my front locker and gears. I really don't wanna spend the money on a winch... and yea my buddys are going to fordyce soon I wanted to go but after watchin some videos and stuff I'm gonna hold off on it for a while. Its my dd so I'm not lookin to break the hell out of it lol.
Ya I've recently bought a 98 xj with a 6.5 inch lift and currently have 33s but the person before my had 35s with stock gearing and took it through the rubicon 4 times
youngjeeper6194 is offline  
Old 07-16-2012, 08:36 PM
  #5  
CF Veteran
 
Atmos's Avatar
 
Join Date: Nov 2011
Location: City of Trees, CA
Posts: 7,385
Year: Buggy build in process
Model: Cherokee
Engine: 5.7 LS1
Default

what are you waiting for get out on that rubicon trail man! a locker and 33's is perfect with armor
just have tow points, spare parts, and a buddy with a winch.
from what I've heard fordyce is much more of a challenge. and you have to research when the water crossings are passable
Atmos is offline  
Old 07-16-2012, 10:06 PM
  #6  
Junior Member
Thread Starter
 
Join Date: Jun 2012
Location: eureka
Posts: 92
Year: 1988
Model: Cherokee
Engine: 4.0
Default

Huh alright!! Its settled then, fordyce next summer rubicon sometime soon!! Next summer I sould have a d44 (currently d35) and have my 4:56s with lockers. I think I'm gonna order new shocks and bigger sprolings to get another 2 inches of lift. Then fordyce it is...
cagedxj707 is offline  
Old 07-16-2012, 10:49 PM
  #7  
CF Veteran
 
Atmos's Avatar
 
Join Date: Nov 2011
Location: City of Trees, CA
Posts: 7,385
Year: Buggy build in process
Model: Cherokee
Engine: 5.7 LS1
Default

you're already sitting too tall IMO. if anything lower it an inch and drag the damn thing through the con because you've got a cage. fine tune what you've already got there are not benefits of lifting taller
Atmos is offline  
Old 07-16-2012, 10:56 PM
  #8  
CF Veteran
 
Atmos's Avatar
 
Join Date: Nov 2011
Location: City of Trees, CA
Posts: 7,385
Year: Buggy build in process
Model: Cherokee
Engine: 5.7 LS1
Default

ohhh yikes and I did not realize that it was a D35 when you were talking about your rear axle.
you can still do it. just take it easy out there
Atmos is offline  
Old 07-17-2012, 01:36 AM
  #9  
Junior Member
Thread Starter
 
Join Date: Jun 2012
Location: eureka
Posts: 92
Year: 1988
Model: Cherokee
Engine: 4.0
Default

Well I'm going a little taller because after I gear and everything I'm gonna run 35s and I can't cut my front fenders anymore cuz the front of the cage acts as fender flares almost. Plus I just want it a little. Bit higher.
cagedxj707 is offline  
Old 07-17-2012, 01:54 AM
  #10  
CF Veteran
 
Atmos's Avatar
 
Join Date: Nov 2011
Location: City of Trees, CA
Posts: 7,385
Year: Buggy build in process
Model: Cherokee
Engine: 5.7 LS1
Default

Originally Posted by cagedxj707 View Post
Well I'm going a little taller because after I gear and everything I'm gonna run 35s and I can't cut my front fenders anymore cuz the front of the cage acts as fender flares almost. Plus I just want it a little. Bit higher.
then bumpstop it with long arms and 45* shackle angle and focus on down travel instead.
going taller is just purely for looks and is absolutely pointless
also you'll end up with horrible steering angles, need track bar upgrades, and probably lessen your flex unless you get longer shocks

lift it higher and lose performance. plain and simple. unless you throw a bunch of money at it to correct every problem that comes with lifting too high
Atmos is offline  
Old 07-17-2012, 07:21 PM
  #11  
Junior Member
Thread Starter
 
Join Date: Jun 2012
Location: eureka
Posts: 92
Year: 1988
Model: Cherokee
Engine: 4.0
Default

Ill b sitting at 6.5 tops. And yes ill definatley b ordering new shock hopefully budget permitting euther billsteins or foxs with the resivours. And I've already got bumpstops. I could rework the shackle angle tho ill probablly do that soon.
cagedxj707 is offline  
Old 07-17-2012, 10:06 PM
  #12  
CF Veteran
 
Atmos's Avatar
 
Join Date: Nov 2011
Location: City of Trees, CA
Posts: 7,385
Year: Buggy build in process
Model: Cherokee
Engine: 5.7 LS1
Default

uh huh. well I guess you gotta do what you wanna do
post some pics of that cage I love a good cage
Atmos is offline  
Old 07-18-2012, 01:11 AM
  #13  
Junior Member
Thread Starter
 
Join Date: Jun 2012
Location: eureka
Posts: 92
Year: 1988
Model: Cherokee
Engine: 4.0
Default

Dude I can't figure out how to on mobile and my computers broken and I don't have internet. But if u go to my profile I found a way to post some pics on there.
cagedxj707 is offline  
Old 07-18-2012, 01:43 AM
  #14  
CF Veteran
 
Atmos's Avatar
 
Join Date: Nov 2011
Location: City of Trees, CA
Posts: 7,385
Year: Buggy build in process
Model: Cherokee
Engine: 5.7 LS1
Default

so it's a... half cage?
Atmos is offline  
Old 07-18-2012, 01:55 AM
  #15  
Junior Member
Thread Starter
 
Join Date: Jun 2012
Location: eureka
Posts: 92
Year: 1988
Model: Cherokee
Engine: 4.0
Default

I only built it to be sufficent for me and a passanger. Cuz I had planned to cut the back off but now I'm in an area that rains a lot so I'm not gonna go that route. Been thinking of finishing it but I don't really see the point lol. The cage as is, is fine now cuz I don't carry a truck load when I wheel.
cagedxj707 is offline  
Related Topics
Thread
Thread Starter
Forum
Replies
Last Post
riderjay253
Stock XJ Cherokee Tech. All XJ Non-modified/stock questions go here
18
09-27-2015 05:38 AM
Erin23
Stock XJ Cherokee Tech. All XJ Non-modified/stock questions go here
3
09-17-2015 05:01 AM
bbrennan2011
Introductions
4
09-10-2015 12:33 PM
94david
Stock Grand Cherokee Tech. All ZJ/WJ/WK Non-modified/stock questions go here!
1
09-10-2015 10:26 AM

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Thread Tools
Search this Thread
Quick Reply: has anyone been to fordyce or rubicon recently??


Contact Us - Archive - Advertising - Cookie Policy - Privacy Statement - Terms of Service

© 2019 MH Sub I, LLC dba Internet Brands

We are a participant in the Amazon Services LLC Associates Program, an affiliate advertising program designed to provide a means for us to earn fees by linking to Amazon.com and affiliated sites.
 
  • Ask a Question
    Get answers from community experts
Question Title:
Description:
Your question will be posted in: